Mire használjuk a statisztikákat?
A három
leggyakoribb felhasználási módot említeném meg.
-Először is
segítségükkel átfogó képet kaphatunk arról, hogy merre tart a cég. -Vajon fejlődik vagy hanyatlik. -Ha fejlődik, akkor mennyire,
enyhén vagy erőteljesen? -Amennyiben hanyatlik, vajon milyen mértékű ez a hanyatlás,
éppen hogy csökken a termelés, vagy pedig a csőd felé tart vállalkozásunk?
Ha időben objektív adatokat
kapunk ezekről, akkor még tehetünk valamit annak megakadályozására, hogy felszámoljanak minket. Ha
viszont csak az év vége utáni mérlegből (a következő év májusában)
értesülünk először pénzügyi helyzetünkről, akkor könnyen lehet, hogy már késő
bármit is tenni.
Mi lenne, ha
hétről-hétre, hónapról-hónapra pontos adataink lennének a termelés
nagyságáról, valamint a cég pontos pénzügyi adatairól?
Akkor bizony még idejében
tehetnénk valamit a csökkenő termelés megnövelése, vagy a fejlődés meggyorsítása
érdekében. Arra is használhatjuk őket, hogy megfigyeljük, miképpen befolyásolja egy döntés,
egy új ötlet, vagy bármilyen változtatás a cég fejlődését. Ha egy új projekt
jelentősen megnöveli a forgalmat, akkor azt folytatni és erősíteni kell. Amennyiben viszont egy új
reklámötlet az érdeklődés csökkenését okozza, azt azonnal abba kell hagyni. Ezeket a
döntéseket csak statisztikák alapján lehet meghozni teljes biztonsággal! A harmadik felhasználási
mód a munkatársak objektív mérése és megítélése. Egy jó vezető csak
termelési statisztikák alapján léptet elő vagy fokoz le. Egy jól termelő munkatársat, akinek
folyamatosan növekszik a statisztikája, azt meg KELL becsülni, elő KELL léptetni, meg KELL növelni a
fizetését. Azt a munkatársat, aki pedig egyre gyengébben teljesít, le KELL fokozni, vagy el KELL
küldeni.
Mi hasznunk származhat a statisztikák használatából?
Azok a vezetők, akik
statisztikák alapján vezetik cégüket, egy mindenféle érzelmektől mentes, teljesen objektív,
matematikai eszközt használnak arra, hogy fontos, sokszor életbevágó jelentőséggel bíró
döntéseket hozzanak. Ezzel az eszközzel képesek még időben reagálni a piacon történt
változások vagy belső okok miatt kialakult helyzetekre. Képesek villámgyorsan kiszűrni azokat a
tevékenységeket, amelyek nem segítik, vagy éppen hátráltatják a fejlődést. Pontosan meg
tudják figyelni és határozni, hogy mely területek vagy tevékenységek okozzák a cég
növekedését, és ennek megfelelően képesek azokat megerősíteni, hogy még dinamikusabb
fejlődést érhessenek el vállalkozásukban. A munkatársak termelésének
mérésével nem lesznek kétségeik afelől, hogy kik azok, akik miatt jól megy a cég, kiket kell
megjutalmazni és megbecsülni, valamint tudni fogják, hogy kiket kell korrigálni, javítani, képezni, vagy
éppen eltávolítani ahhoz, hogy folyamatos növekedést tudjanak megvalósítani. A statisztikák nem
veszik figyelembe az érzelmeket, a kapcsolatokat, a rokoni szálakat és az érdekszövetségeket. A
statisztikák csak a tiszta termelést mutatják ki, és azt hogy mik és kik okozzák a cég
megtorpanását vagy éppen előrejutását a piacon. Hallgassunk rájuk!
Cégdoktorok, Nagy Géza
Cégvezetési tanácsadó
Jelentkezzen októberi ingyenes
cégvezető klubunkra!
Téma: Hogyan éri el a teljesítést a cégvezető?
Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-60557/2012.
Amennyiben nem kér több hírlevelet, kérjük kattintson a linkre. Leiratkozási
szándékát jelezheti írásban az info@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx emailen vagy a Company Doctors Kft. 2220 Vecsés,
Kiss Ernő u. 41. postai címen is.Leiratkozás
|