[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Hírlevél-Objektív menedzsment



Title: Hírlevél-Objektív menedzsment

 

hirlevelalap_hirlevel

Objektív menedzsment-statisztikák

 

Mire használjuk a statisztikákat?

A három leggyakoribb felhasználási módot említeném meg.

-Először is segítségükkel átfogó képet kaphatunk arról, hogy merre tart a cég.
-
Vajon fejlődik vagy hanyatlik.
-Ha fejlődik, akkor mennyire, enyhén vagy erőteljesen?
-Amennyiben hanyatlik, vajon milyen mértékű ez a hanyatlás, éppen hogy csökken a termelés, vagy pedig a csőd felé tart vállalkozásunk?

Ha időben objektív adatokat kapunk ezekről, akkor még tehetünk valamit annak megakadályozására, hogy felszámoljanak minket. Ha viszont csak az év vége utáni mérlegből (a következő év májusában) értesülünk először pénzügyi helyzetünkről, akkor könnyen lehet, hogy már késő bármit is tenni.

Mi lenne, ha hétről-hétre, hónapról-hónapra pontos adataink lennének a termelés nagyságáról, valamint a cég pontos pénzügyi adatairól?

Akkor bizony még idejében tehetnénk valamit a csökkenő termelés megnövelése, vagy a fejlődés meggyorsítása érdekében. Arra is használhatjuk őket, hogy megfigyeljük, miképpen befolyásolja egy döntés, egy új ötlet, vagy bármilyen változtatás a cég fejlődését. Ha egy új projekt jelentősen megnöveli a forgalmat, akkor azt folytatni és erősíteni kell. Amennyiben viszont egy új reklámötlet az érdeklődés csökkenését okozza, azt azonnal abba kell hagyni. Ezeket a döntéseket csak statisztikák alapján lehet meghozni teljes biztonsággal! A harmadik felhasználási mód a munkatársak objektív mérése és megítélése. Egy jó vezető csak termelési statisztikák alapján léptet elő vagy fokoz le. Egy jól termelő munkatársat, akinek folyamatosan növekszik a statisztikája, azt meg KELL becsülni, elő KELL léptetni, meg KELL növelni a fizetését. Azt a munkatársat, aki pedig egyre gyengébben teljesít, le KELL fokozni, vagy el KELL küldeni.

Mi hasznunk származhat a statisztikák használatából?

Azok a vezetők, akik statisztikák alapján vezetik cégüket, egy mindenféle érzelmektől mentes, teljesen objektív, matematikai eszközt használnak arra, hogy fontos, sokszor életbevágó jelentőséggel bíró döntéseket hozzanak. Ezzel az eszközzel képesek még időben reagálni a piacon történt változások vagy belső okok miatt kialakult helyzetekre. Képesek villámgyorsan kiszűrni azokat a tevékenységeket, amelyek nem segítik, vagy éppen hátráltatják a fejlődést. Pontosan meg tudják figyelni és határozni, hogy mely területek vagy tevékenységek okozzák a cég növekedését, és ennek megfelelően képesek azokat megerősíteni, hogy még dinamikusabb fejlődést érhessenek el vállalkozásukban. A munkatársak termelésének mérésével nem lesznek kétségeik afelől, hogy kik azok, akik miatt jól megy a cég, kiket kell megjutalmazni és megbecsülni, valamint tudni fogják, hogy kiket kell korrigálni, javítani, képezni, vagy éppen eltávolítani ahhoz, hogy folyamatos növekedést tudjanak megvalósítani. A statisztikák nem veszik figyelembe az érzelmeket, a kapcsolatokat, a rokoni szálakat és az érdekszövetségeket. A statisztikák csak a tiszta termelést mutatják ki, és azt hogy mik és kik okozzák a cég megtorpanását vagy éppen előrejutását a piacon.
Hallgassunk rájuk!

Cégdoktorok, Nagy Géza
                        Cégvezetési tanácsadó

Jelentkezzen októberi ingyenes cégvezető klubunkra!

Téma: Hogyan éri el a teljesítést a cégvezető?

 

 

Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-60557/2012.

Amennyiben nem kér több hírlevelet, kérjük kattintson a linkre. Leiratkozási szándékát jelezheti írásban az info@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx emailen vagy a Company Doctors Kft. 2220 Vecsés, Kiss Ernő u. 41. postai címen is.Leiratkozás

CompanyDoctors