[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Ha nincs cél, nincs csapat-hírlevél



Title: Ha nincs cél, nincs csapat-hírlevél

 

hirlevelalap_hirlevel

                                                        

Pontosabban kifejezve, ha nincs közös cél, nem lesz csapat sem. A vezető legfőbb feladata a csapatépítés. Ha viszont nem határozza meg a csapat célját, és azt nem kommunikálja a tagok felé, számukra érthetően, akkor csak egy egyénekből álló csoportot kap.

A közös cél összefogja a tagokat és erős közösséggé alakítja, miközben izgalmas játékot jelenthet számukra az eléréséért folytatott tevékenység.

Közös cél lehet egy jobb (konkrét számokkal meghatározott) üzleti év elérése, jobb piaci pozíció megszerzése, a szakmaiság fejlesztése, a minőség javítása vagy a szervezettség növelése. Sokszor erős mozgósító ereje van egy ellenfélkép kialakításának, annak pontos meghatározásának, hogy kiknél szeretnénk jobbak vagy sikeresebbek lenni.

Versenytársaink működése és piaci sikerei a közhiedelemmel ellentétben pozitívan hathat csapatunkra általában a csapatszellemre is. Ha van kihez mérni magunkat, van kit megelőzni, az növeli a versenyszellemet és segíti a mindennapi termelés mókuskerekéből való kitekintést. A játék és a verseny izgalmasabbá teszi az amúgy időnként unalmasnak ítélt munkavégzést. Ha rendszeresen mérjük teljesítményünket és igyekszünk másokét vagy a saját korábbi eredményeinket túlszárnyalni, akkor sokkal érdekesebbé válnak a napi tevékenységek.

A közös célok élénkítik a csapaton belüli kommunikációt, a koordinációt, növelik a tagok egymás iránti tiszteletét és megbecsülését, valamint életbevágóan fontossá teszik az egymás munkájának segítését.

A kitűzött cél elérése nagyon fontos, de maga az elérés nem az egyetlen érték a szervezet számára. Ha nem érjük is el teljesen a célt, akkor is kapunk egy haladási irányt, egy egységes, jól együttműködő csoportot, és valódi igényt a további fejlődésre. Mivel a csoport, ahhoz hogy elérhesse a célt, szervezettebbé, hatékonyabbá, kommunikatívabbá kell hogy váljon, így valós ok lesz a fejlesztésre, szervezésre, oktatásra és egyéb szervezetfejlesztési lépésekre. A szervezetfejlesztésnek így reális fontossága lesz, amely a teljes szervezet további életét meghatározza és a cég piaci mozgását optimálisabbá teszi.

Egy jól kitűzött és szakszerűen kommunikált cél nem csak rövid-, hanem hosszabb távon is megtérülést hoz. Rövidtávon (miközben elérik vagy megközelítik) több bevételt, több ügyfelet, jobb körülményeket jelenthet, de a kicsit távolabbi jövőben már ez hatékonyabb, jobban szervezett, átláthatóbb, magasabb szakmaiságot képviselő, erősen motivált munkatársi gárdával rendelkező, kitűnő piaci lehetőségekkel bíró szervezetet eredményez.

A célok önmagukban életet adnak. Egy cél nélküli ember már csak vegetál a legjobb esetben is, de igazi életet bizonyosan nem él. Ez teljesen igaz egy vállalkozásra is. Amennyiben nincsenek kitűzött és mindenki részéről megfelelően értelmezett vállalati célok, akkor a cég csak vegetálni fog, még akkor is, ha jelenleg forgalmát tekintve úgy is tűnik, hogy jó úton halad. amennyiben képes új célokat maga elé állítani, akkor ez a forgalom is (illetve a mögötte érvényesülő nyereség) is növekedhet.

Mivel egy csapathoz nem csak célra, hanem tagokra és a közöttük fennálló kommunikációra is szükség van, így a következő két hírlevélben ezt a két fennmaradó tényezőt fogjuk mélyebben megvizsgálni.

Jó célkitűzést!

Nagy Géza,
Cégdoktorok ügyvezetője














Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-60557/2012.

Amennyiben nem kér több hírlevelet, kérjük kattintson a linkre. Leiratkozási szándékát jelezheti írásban az info@xxxxxxxxxxxxxx emailen vagy a Company Doctors Kft. 2220 Vecsés, Kiss Ernő u. 41. postai címen is.Leiratkozás

CompanyDoctors

 

Powered by AcyMailing