Szikráznak a fogaskerekek! Csökkentsük a sebességet?
Előfordulhat, hogy miközben egy cég jól teljesít, folyamatosan
növekszik és egyre jobb pozícióba kerül a piacon, a szervezet zaja annyira felerősödik, hogy a vezető
szinte megrémül. Miközben erősödik az
irányítás és egyre komolyabb elvárásokat kell teljesíteniük a kollégáknak,
néhányan kezdenek belefásulni a mindennapokba és úgy érzik minden emberség elveszett a
cégből, nincs emberi kommunikáció, törődés, mert már minden csak a számokról
szól.
Lassan megjelennek azok a hangok, amelyek a célkitűzések csökkentését,
a fegyelem lazítását, a termelés mérséklését javasolják. Egy kevésbé
tapasztalt vezető akár el is gondolkodhat ezen...
A jól felkészült
vezető viszont pontosan tudja, hogy a versenytársak és a piac nem engedi meg a lassítást. Ha egyszer
behódolunk ennek a „rendkívül elmés" stratégiának, akkor olyan csúszdába ülünk
bele, amiből nincs kiszállás. Ezt a tanácsot akár magától a legfőbb konkurenciánktól
is kaphattuk volna. Neki biztos jót tesz, ha megfogadjuk.
De akkor mit
tegyünk?
Először is ne
féljünk a sebességtől! Másodszor, tudjuk meg mi a zaj valódi oka! Az egyik lehetséges és sokszor a
legfőbb ok, hogy nincs megolajozva a szerkezet (szervezet). Valószínűleg a nagyobb terhelés kiégette a
kenőanyagot, ami egy cég életében nem más, mint a KOMMUNIKÁCIÓ.
A vezető legfőbb feladata a
termelésirányítás. Azt várjuk tőle, hogy hozza ki a legtöbbet a rábízott
területből. Az irányítás mértéke meg fogja határozni az eredményességet. Azonban az
eredményesség másik elengedhetetlen hozzávalója a kommunikáció. Amikor tehát növekszik a
„gépház" zaja, akkor az irányításhoz képest túl kevés a
kommunikáció.
Amennyiben erősebb az
elvárás, nagyobb a „hajtás", növelni kell a kommunikációt. Nagyobb sebesség több
kenőanyagot igényel. Ne a sebességet csökkentsük, mert akkor lehagynak a versenytársak! Kommunikáljunk
többet és jobban!
Nem az a baj, hogy nagyok az elvárásaink, az a probléma, hogy nem illesztjük
hozzá a kommunikációt, sem mennyiségben, sem minőségben.
A vezetőnek törődnie kell a
munkatársaival, hiszen az ember a legértékesebb erőforrás, ami csak létezik. Nem engedhetjük, hogy
kiégjen, elfáradjon, berozsdásodjon és tönkremenjen. Törődnünk kell vele, élesíteni,
javítani, fejleszteni kell. Nem beszélve arról, hogy mivel nem gép, a lelkével is törődnünk kell. Ha
ezeket nem tesszük, ha elmulasztjuk az odafigyelést, akkor gyorsabban „megbosszulja", mint bármilyen mechanikus
eszköz.
Ha valódi felelősséget, együttműködést és
lojalitást várunk el kollégáinktól, akkor ne sajnáljuk az időt tőlük. Kommunikáljuk a
célokat, ellenőrizzük a végrehajtást, de közben motiváljuk őket azzal, hogy kikérjük a
véleményüket, bevonjuk őket a megoldásokba, meghallgatjuk a mondanivalójukat, informáljuk őket a
cég sikereiről, stratégiájáról, terveiről. Röviden, éljünk együtt velük! Ne
vonuljon el a menedzsment egy távoli elefántcsont toronyba!
Mindezek mellett természetesen nem
engedjük a munkakerülő fecsegéseket, a felelősség lerázó magyarázatokat, illetve az
okoskodó és időrabló kritikákat és probléma felvetéseket. Nem, mert akkor a
kommunikáció lesz túlsúlyban az irányítás felett, ami viszont lassulást és a
piacról történő kiesést eredményez.
Az irányítás és a kommunikáció finom egyensúlya és
harmóniája egy sikeres és egészséges vállalkozást eredményez.
Amennyiben többet szeretne tudni az emberi erőforrás
stratégiai menedzseléséről, jelentkezzen szeptemberben induló HR Akadémiánkra!
Cégdoktorok, Nagy Géza Cégvezetési
tanácsadó
További adatok a
HR Akadémiáról. Kattintson
ide!
Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-60557/2012.
Amennyiben nem kér több hírlevelet, kérjük kattintson
a linkre. Leiratkozási szándékát jelezheti írásban az info@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx emailen vagy a Company
Doctors Kft. 2220 Vecsés, Kiss Ernő u. 41. postai címen is.Leiratkozás
|